Minua tänään lähestyi ihan fiksu ja asiallinen nuori mies ( äänestä päätellen ja siitä epävarmuudesta) puhelimitse, ja aloitti sopivuuden tiedustelun jälkeen.. tekstin  luvun...  luki paperista/näytöltä ja tuli kohtaan; "niin nyt kun teillä tämä sopimus erääntyy.."  Minun oli pakko keskeyttää hänet ja sanoa, :" laskut ja saatavat erääntyvät. Sopimukset, tilaukset loppuvat, päättyvät, raukeavat tai katkeavat. ja siinäkin sana on riippuvainen useista eri asioista esim. päättyykö sopimus, vai katkaistaanko tilaus. Sopimukset eivät eräänny . "  Nuori mies oli hämillään hetken ja kiitteli valistuksesta. Mutta eikö se näin olekin kivempaa, puhutaan asioista oikein ja oikeilla termeillä, silloin myös asiakaskin tietää missä mennään. Kyllä minua se ennemminkin säikäyttää, kun yhtäkkiä todetaan jonkun erääntyneen, miettii pitkään , niin olenko minä muistanut se laskun maksaa..

Mitä mieltä te olette?