Eilen illalla isännän kanssa oli keskustelua siitä miten tulen Rovaniemelle, sanoin nousevani aamun ensimmäiseen linja-autoon johon isäntä totesi että joutaahan se tuo toinenkin auto, että kyllähän se pelaa, kun on katsastettukin. Totesin hänelle että siltikin minä menen linja-autolla.

Niin menolippu meiltä Rovaniemelle maksaa tuon 21.80e, eli sillä sain tasaisen ja turvallisen kyydin, kaksi tuntia omaa aikaa käsityölle tai vaikkapa nokkaunille. Omalla autolla  olisi pelkät bensat tulleet maksamaan tuolle matkalle 16e, ja kun laskee renkaat,öljyt ja vakuutukset, niin ei siinä isoa eroa enää tullut, ja paljonko sitä antaa arvoa omalle ajalle.. onhan ajaminenkin kivaa, mutta mukava on olla matkustajanakin.

Yesterday evening my husband and I were having som conversation, and I told him, that I'll take the first buss in the morning to Rovaniemi. He said that  why I don't take the other car and drive instead.  I said him that I want to use the bus.

One way ticket from my place to Rovaniemi costs 21.80 euros , so with that I got safe fare to Rovaniemi, I had 2 hous to myself to do whatever I like; read, knit, sleep..  You don't get that when you drive yourself. ( I love to drive). To buy fuel for one way trip, would have cost 16e and add tires, lubricants, and insurance to that, so it would have been in same the cost.  Now I bought not only the fare, but some quality time for myself, and it was not so expensive.

Tuhat ja yksi asiaa tehtävänä ennen huomista KIP-päivää, keskiviikon Uudessa Rovaniemessä oli juttu, ja tänään minua haastateltiin ihan eetteriin , paikallisen kaupallisen radion ;Radio Rovaniemen toimesta..  Jännittää kuinka moni tuleekaan huomenna käymään, ja neulomaan julkisesti?? Kameran otan mukaan,ja jos olet tulossa ja aiot olla pitempään, ota istuinta mukaan ja juotavaa.. päivästä tulee lämmin. 

 

Tomorrow is the KIP -day and yes I'm a little bit exited, but hopes are high. I was intervied to a lockal  free paper, and the story was on wednesdays paper. Today I was interviewed  by local commersial radio, so I think ( hope) the KIP -day has gained some publisity  here in the Arctic  Circle..  It'll be warm day, and Finnish Lions Clubs is having their annual meeting in this weekend in Rovaniemi, and they'll have some activities on Lordi-square, so there will be people.