Se onkin visaisempi kysymys. Kyllä minä niitä kuto- eiku neulonut olen mutta ei ihan taida olla minun juttuni. Ensimmäiset sukat neuloin ( tämä on siis ihan selkeä oma muistikuva) vasta 34 vuotiaana, kun odotin esikoista. Kyllä minä taisin selvitä jopa koulun ilman sen  neulomista.

Neulekoneella kyllä tein kerran tasoneuleena sukat kun olin nuori ja nätti.. ( v.93), mutta näitähän ei taideta laskea.  Minulla on nytkin kesken kahdet sukat.. toiset on vuosimallia 2002 ja toiset vähän nuoremmat.. mutta ei edes tältä vuodelta. 

Minä hiplailen kyllä sukkalankoja ja ihailen niitä ja niiden koostumuksia. Ja toistaiseksi pelastukseni on oman jalkani suhteen ollut eräs avulias sukanneulojatar.

Missä vika? Mikä minulla niissä sitten tökkii? Voisiko se olla että minun "suuren taiteiiljan" on hankala toistaa itseäni, eli kopio alkuperäisestä on mahdottomuus. Vai onko se kyvyttömyys seurata valmiita ohjeita kun haluaa säveltää. Tätä pitännee mutustella alitajunnassa, pääsiäisen aikana kun viilettää töissä.

Näitä kyseli Neulontai